17 January, 2009

terfikir~~

setiap orang punya pandangan dan cara pemikiran masing2..
ya .. ak juga pastinya punya gaya pemikiran yang tersendiri.. begitu juga orang lain..
kadang kala kita boleh lihat gaya pemikiran kita mmg sama jika ia dilihat mnerusi bulan kelahiran atau zodiak kita.. huhuhuhu~~
ak x lah seratus peratus mmpercayainya.. tapi ak tidak lah pula mnolaknya teruss...
begitu juga dengan gaya pemikiran mengikut umur.. maksudnya.. umur 20an.. 30an.. 40an dan seterusnya...
kata org lebih tingiii annnya itu makin luas yer pemikirannya...
pengalaman mmg x dinafikan adalah guru terbaik..
tapi membaca juga adalah guru yg baik juga...
biarpon x lah tinggi annya, x semestinya pemikirannya cetek yaa~~
sekali lagi, betul juga.. pengalamn itu guru terbaikk.. kerana PENGALAMAN MEMBACA..
bukan sekadar pengalaman melalui hidup tanpa erti yang sebenar!

semasa cuti sem yg lalu.. kawan ibuku yg digelar umi dtg ke rumah.. beliau sgt aktif dalam politik di sekitar kawasan tempatku. ibuku pula sekadar di bahgian yg lebih kecil..
tapi keistimewaan lebih ada pada ibu ku kerna lbh mngenali 3 org YB dgn lbh baik berbanding beliauu... huhuhu..
tb2 ak terdengar belaiu bercerita tentang penyakit bawaan nyamuk.. chikungunya(betulkah ejaanku??) salah satu fakta yg dibawakannya adalah ---> penyakit nih sepatutnya ada pada zaman/tempat yg x bertamadun sahaja.. kenapa ada sekarang? katanya kerana bila Allah s.w.t kata jadi, maka jadilah ia.

yess.. i admit that.. tapii.... huhuhu.. not really la... sbb.. spttnya kita kena salahkan diri kita sndri.. tamadun~~ kita kena faham apa ertinya tamadun sebnarnya... barulah kita boleh perkatakannn kenapamunculnya penyakit tu~~
dan setelah tau apa itu TAMADUN secara automatik sesiapa sahaja akan fhm kenapa penyakit itu muncul di zaman sekarang~~
hahahah.. kerana kini kita hidup kian TIDAK BERTAMADUN!

sekadar satu pemikiran..
daaa~~

an! an! an! hahahaha~~

malam td bergelak ketawa di auditorium.. menonton tygan amal sifu dan tongga lakonan apek(bt ak gelak bl lihat wajahnyer!) dan nabil(banggg billl!) bersama-sama kawan2 ku..
mmg x best sbb duk jauh.. so skrin pon nmpk kecik. tapi kepuasan ttp ada bl mnonton~~ hahaha..
seronoknyer kerana bersama rakan2.. xseronoknya kerana ia ditayangkn di audi..
kan best kalu dibuat di panggung budaya.. mesti best giler.. hehehe..
hmm...
xsaba rasanya nk balik umah.. nk tgok apakah perubahan yang telah berlaku...
dengan keadaan yg semakin bnyak keje skrg nih.. kadang2 mmbuatkan keletihan yg amat sangat.. sejak sem br nih, rasanya ak lebih banyak tidur daripada mmbaca dan menelaah pelajaran.. biarpun di sini tiada tempat berlibur, ak ttp ak~~ nothing can change me rupanya.
kalo dah malas tahap dewa tu.. malas lah juga yer...
bila dah malas2 nih.. maam2 penyakit pon bleh timbullll~~

15 January, 2009

terpaksa menerimanya...

betapa tidak seronoknya hari khamis ini. but im still grateful since xder kelas malam..

tapi rasanya terlalu letih pula ke kelas seharian! inilah hidup! huh...

biar apapun yg berlaku, ak ttp yakin bahawa ada hikmah di sebalik itu semua.. yaa~~ mungkin ini memberikan ak sedikit 'ruang' utk bernafas..

menarik rasa lega dgn tidak melihat ssuatu yg menjengkelkan ak..



dalam ak leka menghitung hari utk menghabiskan waktu2 di sini, ak sdr bkn ak shja yg leka! hahaha... terdapat juga mereka2 yg lebih advance dariku dalam bab menghitung hari pengakhiran itu! heheheh..



hari khamis might b very busy for me.. so.. xdapatla ak nk bergembira pada hari khmis..

nak study pon letihhh(kalo ak study..) huhhuhu..

tsempena tahun baru hijrah dan juga tahun baru yg disambut meriah oleh org lain ini.. ak betul2 dah menanam tekada dan azam yg betul2 padu.. apa dia? hmm.. RAHSIA..

diharapkn segala yg ku impikan itu akan menjadi kenyataan..

dan pada tahun yg indah ini(indah ker??).. ak akan sentiasa sedaya upaya mmikirkan ttg diri ak sendri.. bukan bermaksud ak jd selfish! nopee.. ak hnya ingin memberikan yg terbaik utk diriku.. sblum ak asyik mencari yg terbaik utk org lain... (wlaupon slalunyer sik pk utk org..)

will b continue on next post~~

14 January, 2009

hari Rabu terasa letih~~

hari ini hari rabu..
yaa.. hari rabu ak ada kelas seawal jam 8 pagi...
hahahaa.. ak bangun pagi ttp macam biasa.. jam 6 stgh.. ak tlh tetapkannya!
selesai kelas jam 8 pagi itu.. kami yg ada di kelas itu berbising-bising sesama kami untuk membentuk ahli kumpulan dan membuat undi utk memilih tajuk xsignmnt..
oohh.. pelbagai gelaagat yg dapat dilihat.. ak hanya tersenyum melihat mereka2..
ada yg pentingkan diri(terserlah betull),ada yg bermanis wajah, ada yg marah2, ada yg x nk masuk campur(diam sepnjg masa), yg bagusnya...ada juga yg bertanggungjawab utk uruskan sesi pembahagian kump dan cabut undi tajukk..

selepas kelas itu, ak ke pekan yg indah.. sempit dan x berapa sesak..(masa ak pergi la..)
ak penat berjalan di pekan itu.. kerana panas...
setelah membazirkan agak bnyak duit.. ak dan kwn ku itu pulang setelah mngisi minyak di shell..

ak betul2 keletihan.. lantas ak tidor sehingga lupa keje e forum yg lect bg semalam..
jam 2 stgh ak bgun dan bersiap2.. kemudian mula search sumthing yg ak bleh bawak g kelas..
hnya 15 minit diambil tuk dapatkn sedikit bahan.. oohh...~~
terus amik barang dan keluar bersama kasut yg tapaknyer perlu digam sedikit...
huaaaa.. blom sampai sebulan ak pkai!!
dan begitu awal ak sampai di kelas.. awal macam mana?? awal lah jugak masa tu sbb technician IT siap ada dlam tu ntah buat apaa.... huaaa.. nsb baik ak x kena tgkap khalwat dengan dia kerana berduaan dalam tu selama kira2 5 minit! wakakaka~~

kelas jam 4 itu tamat kira2 6 stgh ptg.. penatla...
terkejar2 pergi belikn syampoo bayam mustika ratu utkk akk ak..
huhuhuhu~~
melangkah naik bas ala2 vip~~ fuh~~
dan sampai ke rumah ak betul2 letih...
point yg ingin di sampaikan......---> ak sengal kerana pk kerja e forum tu kena submit harini!!
sepatutnya minggu depan la... huaaaaaa... agak x bijaknyer kepala ak hari ni!

13 January, 2009

kehendak mereka:masing-masing~~

berada di sekeliling mereka2 yg punyai kelulusan thap U smmgnya memberikan tekanan..
yeahh~~ org2 bijak di sekeliling kamu..
jgn la sesekali salah berkata2 yg mmbuatkn mereka salah sangka. pendek kata, think b4 u talk!!
waahh.. rasa cam duk dalam bilik kuliah jer bila nk face mereka-mereka itu...

sememangnya bg ak yg seumur hidup sblum duk kat bumi bertuah nih di kelilingi oleh mereka yg ganas2 thap babun agak sukar utk mmbiasakan diri.. tapi kini..atas desakan yg agak menggasak ak untuk menjadi 'gurly' ak memaksa diri utk berubah..
yeeahhh.. ak boleh berubah... rupa2nya ak nih boleh ckp perlahan2, lembut2 bermanis wajah(oppss manis ker?), stop talking some stupid stuff... hmm.. im change~~

ak percaya setiap org buat sesuatu tuk dapatkn sesuatu.. but plz la... bg mereka2 yg macam bajet bagus sagt tu.. jgnlah tunjukkn sangt betapa teruknyer sikap2 kamu2 itu. bosan tau x??
tapi dalam masa yg sama.. ak bgitu mghargai.. kawan2 yg sungguh baik hati.. berkongsi suka duka kami bersama.. naahh.. bnyak bukti mnunjukkn yang ak nih jatuh dan bangun bersama kamu2 yer kawan2 ku...

kehendakk?? yerr sangat membazir!! kerana ia bkn keperluan!
juz think!

12 January, 2009

2nd week~~

  • sudah pon 2nd week di sini..
  • di mana yer?? ooo... kdg2 terlupa ak rupanya disini.. di bumi bertuah ini..
  • hati yang membentak2 menangis2 rasanya utk pulang----> RUMAH AWAM SRI PENGKALAN!
  • betapa x seronoknyer apabila pergi ke kelas dengan perasaan semangat yg membara dan berkobar2 tapi akhirnya kelas itu dibatalkan...
  • tepat jam 12 tghari(jam laptop yg kdg2 x betul) ak dodo sampai kul 4. sedar2 jer ingatkan dah senja! pergh.. dengan cemasnyer g mghadap tuhan sesi tgh hari...
  • kdg2 rasa ak nk ketuk jer kepala ak yg lembab tahap babun ini. tapi ak marah diri sendri sbb kpala yg ak cakap lembab tahap babun ni anugerah tuhan lah plak..
  • act ak rindu nk balik umah.. so, hari ni ak keep on thinking benda2 mngarut. plusss ak x fhm apa yg terjadi pada diri ak sejak masuk sem baru nih...
  • for sure, ak mmg hepi sangt cos xder praktikum sem 7 spt yg telah dikonfemkan sem lepas..
  • kelas ak sem nih sangt berwarna warni.. bak kata kawan ak.. (dgn nada sinis)

bb: bestnyer kelas kita.. hari isnin rasa blaja kat oversea(us or uk myb..) selasa rasa blaja kat german! (wow~~) rabu rasa blaja kat indonesia(waduh2...) khamis rasa blaja kat Arab,indon.. (wah!)

  • kelas dari isnin sampai khamis. x pack. bagus sgt ak rasa. kelas kul 8 pagi on wed n thurs.. mmg bagus utk ak yg salu liat bangun pagi.. jumaat dah holiday. best juga. bleh pulang ke kg dgn cptnyer. Question: mampukah pulang?? huaaaa.. makkk nk balikkk!!
  • BTW, 2mrrw is tuesday. so im gonna speak/write in english. hahahaha.. wtf?