31 March, 2009

PENAT YG SANGAT MELAMPAUI BATAS....

hari ahad yang lalu.. balik dari ayer kuning, sangat letih..
sepanjang berada di sana, ak telah spend setiap detik waktu ak dengan memeberikankerjasama yg x berbelah bahagi...
setibanya di sana, kami yg keletihan berehat di surau kampung yg sangat indah...
walaupon ada tempat berehat disediakan, kami lebih selesa duk di surau...
selepas itu, jam 3 ptg, acara penyerahan anak angkat kepada keluarga angkat bermula.
huhuhuhu...
keluarga ak yg pling ramai ambil ank angkt...
lima org sekli..
yg lucunyer ak menjadi adik beradik angkat dengan azie sekali..
mungkin sbb nama kami dekat... sebab tu dipilih secara terus.
nama mak angkat kami mak juhara dan abahnyer sharudin.
heh.. tiba2 ak dapat sebut perkataan keramat tu lagi...
janggal sungguh ak nk sebut...... ABAH~~
petang itu kami di jamu dgn pelbagai makanan..ak x pat nk ingt sbb banyak...
yg pastinya keje adik angkat ak si edah tu asyik buat air oren jerlahhhh
sampai ak yg penat tgok dia asyik kena buat air tuk kami berlima ni...
mak angkat?
huhu... bz giler dia.. dengan masaknya, dengan buat kan seluar batik utk kami, membuat alteration tuk kami...
sempat la juga ak alter kaki suar..
azie siap bagi bju lagi nk kecikkan
dorg yg berempat dapat baju besar tu syok laaaahh
dapat kecikkn baju ikut saiz badan dorgg! hahahaha..
ptg sampai tu mak dah masak mcam2..
blom lagi malam tu..
besoknyer pagi2 dia dah masak breakfast...
pastu tgh hari masak nasi dgn pelbagai lauk.
malam tu dia masak lagi....
ptg tu plak x ingt apa dia masakk...
hari terakhir tu pon sama...
yg abahnyer lagilahh
siap2 srh kami bungkus ayam dengan laksa...
segannnyaa...
tapi disebabkn x nk hampakan harapan mereka, kami ambil sahaja....
paling seronok masa hari kedua pagi tu kami ada xtvt dengan org asli
kami mnaiki bas 6 km ke perkampungan tersebut...
org asli nih dah moden.. menyumpit pon dorg x baper reti...
kami2 juga yg hebattt...
hahahahaha
azie lah yg paling hebat menyumpit....
sebelum tu kami ada sukaneka tiup belon ngan lari dalam guni. sagt bersemangat melakukannyaaaa...
hahahahahah~~
last sekali ada tarik tali...
kalo dah dorg salu buat kerja berat mana lah kami2 nih nak dapat lawan mereka...
huhuhuhuh.....melayang lah juga ak nih.. akibat ditarik dengan kuat oleh pasukan org asli...
petang tu, kami melawat ke projek IKS kampung.. buat tempe... macam2 soklan ak tnya memandangkan xder org yg nk tnya.. ekekeke...
pastu tiba2 hujan n xtvt xdapat di jalankan......
sehinggalah malam ada pembentangan stp kump n kump ak la yg plg teruk sbb buat kerja ringkas giler...
haaa... nih ak no komennn!!
besoknyer kami ker rumah org tua n kurang upaya.
setiap kumpulan pergi ke satu rumah...
seronoknya... dapat jumpa opah...
sian opah tu tinggal umah sorg2....
n ak menangis melihat opah tu....
secara spontan air mata tu menitis tanpa disedari...
selepas itu, kami berada di dewan sehingga majlis penutup..
kemudian balik ke rumah keluarga angkat utk pulangggg...
macam org giler kami semua mngambil gamba...
sedihh tullll...
yerlah, pasnih x pat lagi ak mkan ayam hari2! hehehehehehe...
semua kenagan yg ada tersimpan rapi dalam memori hati........

27 March, 2009

rAkanMuDa WawaSan deSa~~

hari ini akn ke kg sg kroh, air kuning, tapah.....
bersama2 lebih kurang 40 org yg lain..
akan bergerak jam 10 pagi lebih kurang..
dah lama x join ker mana2 program since tgglkan sekolah menengah..
pasti lain rasanya pengalaman sebagai pelajar sekolah vs universiti..
heh..
tanggungjawabnya lebih besar~~
diharapkan segalanya akan berjalan lancar..
walaupon rasa macam x sedap badan jerw...
semoga akan selamat semuanya...
post akan datang akan bercerita ttg keberadaan di sana!
huhuhuhu~~

24 March, 2009

beriTa gEmbiRa @seDih??

huhuhuhu~~~
semalam dapat berita...
kami pelajar sem 6 pendidkan moral perlu menjalani ROS 2
selama 2 minggu.... bermula 18 mei..
hari terakhir ros adalah 29 mei...
dan.. ayu nikah 30 mei..
rasa cam kelam kelibutt jerw...

nanti p ROS 2 ngan azie.
azie lepak umah ak,...
huhuhuhu..
syok sket der member..
xder la ak jadi tunggul kayu kat skolah tu nnti..
ekekekeke..
tapi yg peningnyer..
nk kena pk ROS 2 nih...
dah ler ada period nk kena mngajar..
huhuhu
mencabar lak rasa...
memang la bleh buat sempoi jerw..
tapi rasanya ak bukan bakal cikgu yg begitu~~
hehehe...
hhmm.. x saba nk cuti n prepare for everything....

23 March, 2009

tuhan pinjamkan saya rezeki itu...

terima kasih tuhan.
saya sudah lama tidak senyum..
dia hadir kerana ya... tuhan yg mengizinkan..
dan kini saya bahagia juga kerana tuhan yg mngizinkan..
biar dikata mereka.
biar mencela dihatinya...
saya tetap saya..
saya berterima kasih---> bersyukur padamu tuhan..
kerana izinkan saya dengannya..
utuskan dia untuk saya...
dan juga rezeki yg x putus kau berikan...
tidak pernah saya meminta setinggi itu...
namun rezekimu tuhan...
benar-benar menginsafi diri ini...
aminnn....

semalam saya bersama dia~~ :">:">:">

semalam jumpa dia...
tak tau naper malu sgt nk jumpa..
mngkin sbb faktor dah lama x jumpa..
rasa macam nk hug n kiss him!
ehehehe~~
then, p jalan2 merangkap shopping sakan..
nk beli beg.. tapi d sebbkan ak dah pening nk pilijh
ak xjadi beli beg..
hal ini terjadi selepas nampak sandal croc yg ak suker~~
;;)

selepas itu beli kan boxer utk mem kecik kat umah..
hmm...
pastu jalan2.. jumpa kain songket wane hitam yg cantik...
pusing2 lagi... jumpa kain batik wane biruu...
ekekeke...
nak pkai masa mem besar kawen.. pastu g jakel bli kain satin..
pastu jalan2 lagi.... ehehehe.. busuk belikan beg tarik...
pastu p mam n lepak ngan busuk sambil pandang dia jer...
ekekeke... :"> :"> :x
di saat kami ak berpisah.. huaaaa... hati tidak merelakan!
nnti akn rindu seperti selalu...
saya sayang dia...

21 March, 2009

hari2 yg semakin tenang...

hari khamis sangat membingungkan...
ak x jadi blik kampung hanya kerana memikirkan tentang pertemuan dgn lect..

dan komitmen yang perlu ak berikan utk xsgnmnt group.
jika ak ini insan yg selfish... telah ak berada di atas katil pusaka moyang ak tu...
hurrmmm...
kini ak berada di dalam bilik seorang diri..
mak mah pon dah balik kampung.
jauhhhh.. di kedah.
hari isnin ini juga kelas microteaching tiada. jika ak balik dari hr khmis...
ak bleh balik pada hari selasa....
waaah...
hebat...
tapi apa yg ak lakukan sejak dari khmis??
tgok citer korea!
yesss...
huhuhuhu...
lepas tu tertido..
keje yg sepatutnya dah disiapkan awal pon tidak dibuat lagi..
pening kepala ak membaca nota2 yg ada..
nk muntah pon ada..
huhuhuhu...

14 March, 2009

Baru pas midterm law~~

huh... baru pas abis midterm law...
xtau nk cakap cam ner..
kesimpulannya, jawapan yang ak berikan adalah segala ilmu
yg masih bersisa pada semester lepas!!
yup! hak asasi... perkara 10---> freedom of speech,assembly n assosiation.
am i rite??
huh...
lagi?
yups.. unsur tradisi perlembagaan persekutuan..
-raja berpelembagaan
-bahasa melayu sbg bahasa kebangsaan
-islam sebagai agama rasmi persekutuan
-hak keistimewaan orang melayu dan kaum bumiputera sabah n sarawak.
next?
hirarki mahkamah sivil.
quite easy... tapi ak bukan nk ingt bnda2 tu sumer..
huh.. nak xplain dah ler nk kena ingt peruntukkan.. per 3... per 10.. per 152.. tapi fasalnya??
jawapannya adalah jawapan ikut sukahati aku...
huhuhuhuhu
akta2 yg ak bg pon ak x yakin tahunnya...
huaaa
cedihnyer....
tapi x perla..
kurang2nyer ak xder la x tau lansung...
n x melakukan kecurangan akademik ketika menjawab exam!
ekekekekeke...

10 March, 2009

hatiku masih dirumah...

cuti beberapa harii...
dan pulang ke rumah..
setelah pulang...
hatiku masih di sana...

malasnya nk pergi kelas..
dan harungi hari2 letih di sini..
semoga sem ini akan akan berakhir dgn seribu kebahagiaann,,
huaaaaa.. nk nangissss..

05 March, 2009

nAk pReseNt LAW~~

tajuk kami sgt best utk present..
MAHKAMAH:ANTARA DOKTRIN PENGASINGAN KUASA DAN POLITIK
huhuhuhu~~~ ak semakin seram sejuk untuk menunggu detik utk membentangkannya..
bukan sahaja memikirkan tentang soalan2 rakan2 kelas...
ttpi sejauh mana tahap pemikiran kami itu benarrrr!
takutnye.....
kenapala salu jer kami ni di uji oleh rintangan2 yang mnakutkan ini??
dan... di saat ini kami baru sahaj selesai menghabiskan kerja2 buat isi dalam slide...
semoga sgla bahan bacaan yang dibaca dan dikumpul akan dapat membantu esokkkk...
wahai kawan2 kelas....
kasihanilah kami yg hanya bertiga iniiiii....
huaaaaa...

04 March, 2009

penat jer TungGGGGggguuuuu!

harini sangat geram!!!
dah penat2 tunggu lect kat depan pintu dia,
pastu masuk lagi dalam bilik mnunggu!
senang2 jer dia cakap x bleh jumpa lagi.
adahal jemputaannnn!! (pegi makan........)

habis tu???
kami2 yang menunggu nih bagaimana???
sudahlah satu kumpulan berlapan
kalo x cukup x bleh jumpaaa
ada yg terpksa ponteng kelas!
hanya semata2 utk jumpa dia.
at last???
xdapat jumpa!
mau x haru biru jadinya??
geraaammmmnnyyeerrrr....

jika selama ni ak dah rasa mampu tahan saba..
kali ni ksbaran tu betul2 teruji...
terima kasih wahai lecturer ku yg mengajar~~~

03 March, 2009

huhuhu~~ kami tidak failed!

isnin yg lalu.. kami bertiga dah jadi cikgu olok2..

sepatutnya one group ada 4 orang..

tapi it's only 3 of us! yeah...

antara lain, kami juga telah buat bbm yg mnarik perhatian puan banu~~

suka.. suka.. suka...

cam lawak jer.. padahal idea tu rasa cam simple jer..

nasib bek xder saper buat lagi dalam kelas...

kami lekatkan definisi nilai keadilan pada pensil dan hadiahkan pada pljar!

nak buat penat jugak.... kos lagiiii...

tapi demi nak siapkan mikroteaching dalam 3 hari...

dah la br first time blaja kaedah pengajaran moral...

huh...

jgn salah anggap yer..

mngajar moral oleh guru berijazah tu lain!!-->kata puan banu!

mmg lain pon..

kami belajar pedagogi x sama pon macam blajar kaedah moral...

mula2 mmg tensen jugakk...

tapi nasib baik kami dapat pedekatan pembinaan rasional yg agak mudahhhh

huhuhuhu

seronok dan penat!!

01 March, 2009

jadual tidak menepati sasaran!

esok---> isnin... ak ada mikroteaching...
selasa.... midterm consumer education
rabu...... midterm komunikasi
khamis.... present law.......
ak rasa nk pengsan untukbuat semua sekali gus pada minggu ini..
sungguh x adil kerana peluang ak baca buku & notes sgt kurang berbanding kawan2 lain!
rasa sedih yg amat sangattttt..
sungguh x adil!
malam tadi selepas balik dari main sahiba..
terus buat BBM...
kreatif juga kami2 ni rupanya...
hehehehe...
sahibaaa...
ak kalah tipis di pusingan keduaaa..
hmmm...
sememangnya tuhan tu adil n sayang ak..
sbb aklo ak truskan juga...
mungkin kerja ak akan tergendalaaa...
huhuhuhuhu...