30 April, 2009

SAHABAT YG SOLEH...

SAHABAT YANG SOLEH..
LAKSANA PENJUAL KASTURI
SEDIKIT KESANNYA
KEHARUMAN MELATA
SAHABAT YANG SOLEH
KEBAIKANNYA JADI TUMPUAN
KEIMANANNYA TERUS DIGILAPKAN
KETAQWAANNYA DAPAT DITINGKATKAN
MENGALAHKAN SYAITAN YANG SIANG
MALAM BERJUANG UNTUK KEROSAKAN

TETAPI,SAHABAT YANG SOLEH
RUPA PARAS BUKAN JADI BANDINGAN
DARJAT & PANGKAT BUKAN SOAL PILIHAN
YANG MULIA DI HATI BUDI
ASASNYA IMAN,NERACANYA TAQWA
SAHABAT YANG SOLEHIALAH YANG MENEGUR KESILAPANMU
AGAR IA TIDAK BERULANG
MELARANGMU DARI MELAKUKAN KEMUNGKARAN
YANG MENGINGATKANMU DARI KEALPAAN
TIDAK SETAKAT MENGANGGUKAN KEPALA
MENGIYAKAN APA YANG KAU KATA
SAHABAT YANG SOLEHIALAH DISISIMU PADA SETIAP KEADAAN
YANG MERAIKANMU PADA SAAT KEGEMBIRAAN
YANG MENDAMPINGIMU PADA SAAT KESEDIHAN
YANG SANGGUP BERKONGSI KEPENTINGAN
MEREALISASIKAN SEBUAH PENGORBANAN

SAHABAT YANG SOLEH
MALUNYA MENGATASI PERAWAN
BERANINYA MENGATASI PAHLAWAN
CINTANYA BUKAN PADA GAMBARAN
RINDUNYA BUKAN PADA PERTEMUAN
TETAPI,HATINYA SARAT DENGAN IMAN
RANTINGNYA IKHLAS
DAN PUNCAK KEREDHO'ANNYA JADI TUMPUAN

25 April, 2009

berlari?

"semakin meniti hari2 ini,
Bold
ku berlari riang bukan kerana tiada duka...
ku berlari riang kerana jiwa yg kosong..."

seseorang mengingatkan ak kembali kepada bait2 kata ini..
kata2 yg pernah ku lakarkan..
hmm..
kemanakah menghilang sentuhan rasa itu?
seakan ak kian membunuh perasaan indah
yg pernah ada dalam hati ku..

sentuhan itu sering ada
bila tangis mengiring sendu..
bila tawa mengukir senyum..
juga bila ak tersipu malu
dan rindu yg xpernahnya putus mengalir..

kekasih hati,
terima kasih hadiah hatiku..
ingatan itu indah kau berikan
memberikan kembali makna dalam hidup..
mensucikan kembali
debu nista yg ku ciptakan sendiri............

xoxo,
Queen sQema

19 April, 2009

JADI DIRI KAMU SENDIRI!!!

  • jgn harapkan org lain..
  • kamu adalah kamu... tiada apa yg akan mengubahnya selain diri kamu!
  • setiap org ada kepentingan diri masing2. seperti juga kamu...
  • pelihara diri kamu dari terlalu mementingkan diri seperti yg pernah kamu tempuhi~~
  • doakan kesejahteraan buat mereka yg membenci mu...
  • jgn sesekali lupa mendoakan mereka yg menyayangi diri kamu!
  • lupaka segala masalah...
  • bergembiralah dengan apa yg dilakukan dan bakal dilakukan...
  • letakkanlah priority pada yg lebih memerlukan...
  • peliharalah jati diri hidupmu yg selama ini kau agungkan..
  • jadilah diri kamu wahai puteri MAHADI....

17 April, 2009

mengapa takut utk bermimpi??

takut untuk bermimpi??
biarkan kekalahan, kedukaan, kejatuhan dan sebarang macam 'ke' yg negatif itu melanda diri!
mimpi itu kan sentiasa pastikan menjadi nyata...
seperti hari ini..
ak berdiri sendiri
melalui jalanan yg pernah aku MIMPIKAN dulu..
yg rasanya x seorang pon rakan2 ak rasakan ak akan jadi....

nama pon mimpi...
mesti lah bajet x leh capai...
tapi d sbb kan takdir+usaha yg baik...
ini adalah hasilnya...

hari ini...
ak tiba2 takut pula untuk bermimpi..
kekuatan itu seperti telah hilang..
akibat terlalu memanjakan diri pada kesenangan
dan kebahagiaan yg alpa
ak lupa untuk mengajar n melatih diri ak..
menjadi si kental yg keras...

hilang jati diri?
mungkin ak semakin lupa siapa ak..

16 April, 2009

post ni untuk seorg kawan saya.. hehehehe..


kawan... awak ingt x gula nih???

saya x suka gula2 nih sebelum awak bagi free kat saya...

ekekekeke...

pastu saya tiba2 jatuh cinta lah plak kat gula2 nih...

hehehehe..

sekarang gula2 nih lame dah jadi peneman saya..

nih lah senarionyer...
(gula cloud9 lemon tea)



08 April, 2009

menangis...

sesungguhnya ak sedang menitiskan titisan mutiara itu..
tidak tahu mengapa...
ak terlalu rasanya tertekan..
tidak tahu kepada siapa nk diluahkan...
adakah siapa yg ingin mendengarnya?
mahukah mereka bersama ak meniti duka ini?
sedang mereka sendiri turut merasainya
dalam laluan hati mereka...

mengapa begini?
perlu rasanya ak menilai diri..
merenung kembali...
adakah ak melukakan sesiapa?
adakah ak menyakiti mereka2?
pernah mereka tersinggung dengan kata2??
tahukah mereka?
jika soalan itu ditujukan buatku
jawapan ku pasti adalah IA seperti merek...

tiada yg lebih sempurna daripada DIA...

02 April, 2009

im FREE..

hehehehehe~~..
senyuman seindah suria!
dah pon bebas dari genggaman xsgnmnt yg mnyakitkan hati ini....
pergh... giler punyer rasa bebas dan puas...
bersyukur sangt2 sbb keje dah siap n leh spend bnyk masa utk study paper..
heh.... study lah sagttt....
padahal sik tgok cd jerrr...
ekekekekekke...
diharapkan otak ku ini mampu untuk menolak nafsu jahat yg asyik mahu srh ak buat jahatttt...
ehehehehe...