30 October, 2009

xder mood lansung nak study..

exam semakin hampir..
tekanan mula dirasai...
tapi saya masih begini.. jiwa saya kosong..
fikiran saya tidak menentu..
saya sedih, tekanan, sakit hati... bercampur menjadi satu..

27 October, 2009

saya dan blues...

  • dah lama saya x layan blues..
  • mereka2 di sekeliling.. mengertikah mereka? atau... saya yg sering bermain dengan perasaan dan minda yg x henti menerjah dengan bisikan jahat?
  • saya hanya mahukan pengertian..
  • saya boleh menerimanya jika ada sbb yg benar, tulus, yg penting munasabah!!!!
  • saya sangat memerlukan mereka... tapi mereka tidak perlukan saya.. saya terumbang ambinggg... dimanakah mereka2??
  • jgn ditanya mengapa saya begini... jgn ditanya mengapa perlu saya begini... silakan tnya diri anda yg membuatkan saya jadi begini!!!
  • SAYA X SUKA MEREKA2 MENIPU SAYA.....

23 October, 2009

kawan2 saya n FarmVille....

  • sejak saya duk syok maen FV dalm FB.. dan sejak saya duk mmberi smngat pada ana, mim n azie, nmpknya saya telah digelar sbg otai mereka?? huh... korunk jgn jd giler fv.. nnti saya yg kena jawab naper korunk x studyy.. huaaa.. jgn.. naya nantiii...
  • sudahlah yg duk main bermaharajalela nih sumer muka2 budak yg p anugerah dekan, pelajar harapan tu....
  • adakah saya sudah mensesatkan mereka?? oohh.. tidakkk.... saya berharap sgt2 kawan2 saya kembali ke pangkal jalan! hahahaha...
  • exam terakhir di UPSI nampaknya mcm x memberikan tekanan yang maha hebat.. sbb kawan2 saya masih sibuk berFB N berFV!!! haaa... saper nak jawab??
  • cabut larikkkkkk!!!

kenangan semalam di sini...

  • semalam telah pon tamat kuliah di bumi bertuah ini...
  • terasa baru semalam saya melangkahkan kaki di sini...
  • melalui segala suka duka n asam garam dunia sebagai seorang pelajar di UPSI...
  • saya kenal hati budi insan yang tidak pernah saya temui dahulu...
  • saya kenal hati budi insan yang jauh berlainan daripada diri saya...
  • saya kenal hati budi insan yang bernama sahabat....
  • kenangan hampir 3 tahun stgh di sini akan abadi ditinggalkan waktu... tapi ingatan itu pasti akan segar dalam sanubari ini...
  • saya bangga menjadi anak kandung suluh budiaman.. kerana saya sedang menjejaki laluan insan2 hebat yang pernah melalui jalanan yang saya lalui di laluan keramat bumi bertuah ini...

20 October, 2009

karaoke sampai kuar anak tekak+hilang suare..

  • malam tadi bt projek sengal...
  • pas mina ngan kiko p gym, trus p MP melalak habis-habisan...
  • agak mcm org giler la jugak menghilangkan suara mcm org giler...
  • dah ler lagu sumer key tinggi2 x bleh blahhhh...
  • sampai umah mak pon bising cakap blk lambt...
  • tapi rasanya dah cukup cepat dah tu.. kami puun nyanyi sejam jer.. sore dah habis hilanggg... so, hentikan jerlahhh... hahahaha...
  • hilang la jugak ketensenan yg berputik dalam hati ni.......... huh...

19 October, 2009

bahagiakah saya dan kamu?

  • bahagiakah saya dan kamu?
  • bahagiakah kamu melihat deritaku?
  • inikah pengertiannya?
  • hubungan kasih ikatan persaudaraan??

10 October, 2009

praktikum.....

  • ULM(Unit Latihan Mengajar ) dah pon kuarkan senarai nama guru pelatih mengikut negeri perak, selangor dan Kuala Lumpur. dan pahang.. huhuhuhu.... selain 4 negeri tu rasanya xder la budak2 UPSI nih kat sekolah negeri lain...
  • yg pastinya, sekolah yg bakal saya berkhidmat dan menimba ilmu sbg pendidik adalah
    SMK AVE MARIA CONVENT, IPOH.....

04 October, 2009

percaya pada diri...

  • matlamat pendidikan saya masih kabur... desakan hidup dan rasa tanggungjawab membuatkan saya semakin tidak bersemangat... adakah perjalanan pendidikan ini akan tamat sekadar di sini?? saya inginkan yg jauh lebih baik.. bukan untuk menjadi yg terbaik.. cukuplah sekadar baik sahaja... tapi saya masih diawangan memikirkannya... jika saya benar mahukan kesinambungan pendidikan itu, saya perlu kuat berusaha mulai skrg.. kerana saya ingin menjadikan kesinambungan itu atas dasar kejayaan saya di sini....

03 October, 2009

projek penyelidikan~~~

  • sudah hampir ke kemuncak! tggl untuk edit2 bagi tujuan pemantapan... uikss... mantap ker??? huh... khamis lalu waktu konsultasi prof x cek pon.... just dia bagi saya sedikit bimbingan lisan~~~ huhuhu.. tapi syukur sgt2 sbb akhirnya saya dah yakin plak dengan apa yg saya buat... heh... saya relakan saja dia bebel2.. anggap jer macam mak saya suka bebel... profff baikkk sagt! heh...
  • pada mulanya saya xnak buat tajuk alam sekitar.. tapi saya seorang pencinta alam sekitar...! tapi bagi nk mengkaji tu sbnarnya rasa x brape nk minat mulanya.. lepas dah bnyak membaca saya pupuk lah giler2 minat tu supaya rasa seronok tiba... akhirnya... seronoklah juga..
  • kadang2 bnda yg kita xnak tu la yg terbaik tuk kita... n benda yg kita nk sangt tu salunyer x dapat pon........ agak kejam la jugak... huhuhuhu...
  • saya x sabar nak balik kg! kg, tunggu nnti saya balik!