21 March, 2010

perjalanan pulang...

  • hari ini sayer sangat tidak puas hati ngan dua orang manusia bernama lelaki.. (mcm bgus2 plak x puas ati ngan org yer?)
  • lelaki pertama adalah mamat moto, aha876.. hahahaha.. bukan x puas hati, tapi kesian ngan mat moto nih.. nmpk sgt dia letih tapi x nak stop.. sbb dia mmg dah nk sampai dah ke susur keluar yg dia nk stop tu.. tapi dari gayer dier.. mmg dah letih giler dah tuh.. tapi nmpknyer masih menahan kejantanan beliau di tahap maksimum.. cayalah brader... dia kalo x silap kuar kat susur keluar batu gajah.. sebelum simpang pulai. sayer br nak bgtau kat dia... sayer kuar simpang pulai! nnti free2 bleh lepak ipoh.. hahaha.. tapi x kesampaian! ekekeke..
  • kedua? huh.. mamat JPJ yg bajet cam best.. pakai rayban ngan uniform jpj dier.. bajet bagus lah tu.. sib bek cekgu xder uniform.. kalo x sayer dah tonjolkan kebelagakan sayer pkai spec levi's or playboy depan dia! hahaha.. sayer tau la sayer salah.. kut yer pon cakap la bebaik..(ceh, baik mana lagi ak nak?) yg x puas hatinyer, c rus cakap org len benti dai x tahan pon! biler ak benti situ lak dia nk tahan.. dah ler panas.. sajer bt sayer panas... tau la sajer nak tau sayer tggl mana.. hahaha..
  • besok or selasa nak kena p servis kete.. cepat giler! huh.. mesti org tu pelik.. hai.. nak kata apa.. dah nama pon travel mlk-ipoh... kalo x perlu, wat per bile kete, yer x? huh~~

20 March, 2010

2003~~

  • pada hari ini, dia melafazkan kata2 itu.. memberikan keyakinan.. menyentuh sanubariku...
  • ragu2 masih membelenggu.. namun, ku turutkan sahaja kata hati.. kadang kala terasa ingin ku maki saja diri ini...! mengapa mudah ak menerimanya?? seolah ak x punya pendirian. sedangkan ak masih diulit pedih... atau mungkinkah sebenarnya ak takut akan keseorangan?? lantas... terus sahaja menerima dia yg setia menanti.....  biar pun dalam hati... tidak ku pasti sama sekali.. apa dia boleh menerima segala kekurangan milikku ini...?
  • sehingga kini.. setelah menerima cintanya seikhlas hati... dia yg ku ragui menjadi antara insan yg plg ku percayai.. insan yg sering bersama ku.. biarpon kdang kala tiada di saat ak gembira! tetapi, hati ini, fikiran ini.. sentiasa ada sedikit ruang untuknya...
  • terima kasih sayang... ^_^

18 March, 2010

selagi ada dia...?

  • kenapa slagi ada dia?? kenapa x selamanya akan ada dia... sayer mahu selamanyer ada dia...
  • terlalu bergantungkah sayer padanya? atau.. diakah yg selalu mahukan ak sentiasa perlukannya? seperti adanya abah.......
  • tiba2 hati ini di rundung pilu dan tidak menentu.. tuhan.. adakah ini satu lagi tanda darimu? sayer sudah tidak secekal dulu... sayer juga bukan setabah emak.. sayer x mungkin mampu tertahan... jgn biarkan dia pergi dari sayer.. dan kemahuannya juga pasti sama dengan ku......
  • dan.. hanya mata yang mampu berkata2.. hati diam biar tidak merelakan...........

16 March, 2010

duk umah amat menggembirakan~~

  • sampai2 kat umah masa hari sabtu, air xder.... kesabaran masih ditahap ok..
  • hari kedua, elektrik plak xder.. betul2 mnguji kesabaran!
  • pendek kata, mengapa ini berlaku kepada ku???
  • tapi yg best, berjalan sakan..... ahaks......
  • makan best... tido bestt... waaaaaaaa... sayer x nak balik ipoh!
  • x saba rasanya nak abis praktikum...
  • syoknyer dapat duk umahhhhh....
  • hukkss..hukss... T_T

12 March, 2010

anak mak?

  • xtau since when, but i started perasan masa sem 1 d UPC... roomate a.k.a senior tnya sayer... "err.. akma nih anak bongsu ker? anak sulung? anak tunggal?" dan banyak lagi pertanyaan yg lbh kurang gitu lah... mmg weird sgt2 masa tu.. dorg nih kenaper? then, dorg cakap sayer nih nmpk sgt mcm anak mak... haaahhh.. terus pooooppp.. rasa cam ada bnda mcm angin mampat mnampar permukaan wajah sayer waktu tu! ada ke patut??? am i??
  • bukti/sebab berkata demikian kerana, mak dtg dari mlk anta pc untuk sayer, datg lagi untuk tengok keadaan sayer.. pastu hujung taun tu plak beli laptop... setiap minggu sayer balik mlk, balik hostel siap bawak balik macam2.. huhuhu...
  • lepas tu, mmg sayer akan perasan org lain akan melihat sayer begitu. sehinggalah kini. sudah tahun akhir, semester akhir.... mereka2 di sekeliling sayer suker betul melihat sayer begitu... sbnarnyer, dalam adik bradik sayer, hanya sayer yang sedang blaja.. dats y mak bleh bagi sayer macam2... huhuhuhu... masa masuk UPC pon, adik pompuan sayer sorg jer yg blaja kat sekolah mngah kat depan umah.. ekekeke... jadi, mak dapatlah berikan yang terbaik utk sayer...
  • masa 1st year di UPC, sayer xder loan... x mik pon ptptn.. mak x bg mik.. mak kata bleh tanggung sayer... pastu tahun kedua ada org tolong mak applykan yayasan negeri melaka... dengan harapan sayer yang terlalu rajin nih bleh blaja rajin2 so dat xyah byr loan, jadikan dia scholarship.. hahaha.. tapi sayer x dapt 1st class... mak x marah.. sbb mak kata, per yg ko dah blaja tu, tu lah yg ko dapt. jagn paksa diri n sesali pe yg telah kita usahakan! yeaahh.. mak sangat bermotivasi. betul2 mnguatkan semangat sayer yg kian merapuh...
  • mak sayer juga sayang anak2 mak yg lain.. sayer bukanlah anak sulung, bukanlah anak bongsu, bukan lah anak tunggal. sayer adalah anak yg betul2 ditengah2.. sayer ada abang, sayer ada kakak, sayer ada adik lelaki, sayer ada adik perempuan. yer, sayer sangat beruntung...! DULU... sayer ada ABAH.. masa sayer darjah 6, abah sayer tinggalkan kami. tuhan lebih sayang abah. kini, sayer hanya ada EMAK, dan adik beradik yg disebutkan di atas..
  • kepada siapa mak nk curahkan kasih syangnyer kalo bukan kpd anak2nyer? mak? mak adalah wanita terunggul dalam hidup sayer.. mak membuatkan kami tidak merasakan kehilangan abah. mak mampu mengadakan apa sahaja yg sepatutnya abah adakan untuk kami. mak mampu berikan kami apa sahaja ketika orang lain yang punya keluarga sempurna tidak mampu berikan kepada anak2 mereka. mak sayer HEBAT!
  • kalo abah pernah belikan sayer basikal semasa sayer dapat exam no 1 masa darjah 5, mak belikan sayer laptop masa masuk UPSI... mak belikan kete untuk sayer masa sayer nak g praktikum.... mak berikan sayer segala keperluan untuk sayer mengajar............... segalanyer mak berikan kepada sayer...
  • sayer bangga dengan kekuatan, kegigihan mak. sayer melihat setiap keringat mak yang jatuh untuk membesarkan sayer, sayer bersama mak untuk memastikan semua itu... sayer pasti, emak turut berbangga dengan sayer.. dan sayer akan pastikan emak bangga punyer anak seperti sayer, sperti mana sayer sentiasa bangga punyer emak, seperti emak!
  • emak sayer adalah segalanya dalam hidup sayer. niat pertama sayer selepas punyer kerja dan wang, orang pertama yang akan sayer berikan wang itu adalah kepada emak sayer! itu adalah hak emak sayer kerana telah menjadikan sayer manusia yang bernama insan.....
  • akhir kata, kita sumer anak mak. ingt lah mak walau kemana pun kita pergi... mak! tunggu, sok pagi i sampai depan pintu umah okeyyy??? ahaksss.. emmmuahhhh~~

11 March, 2010

telah terjadi, biarkan terjadi...

  • seminggu yang penuh cabaran. biarlah sminggu ini yang menjadi saksi. rasa sedih, rasa sakit. mood utk bercuti sebenarnya tidak sehebat mggu lepas...sedih..
  • kenapa.. kenapa sayer mesti berada di situ? mengapa terlalu berat ujian yng mesti sayer terima? kenapa sayer dan ros? yer.. kerana sesungguhnya tuhan tahu bahawa kami bleh menghadapinyer.. tapi kami juga manusia biasa.. manusia yg sangat lemah.......
  • sayer lebih rela diberikan tugasan yang bertimbun daripada diberikan penghinaan... terima kasih.

09 March, 2010

menghimpit!

  • student dah start test piawai...
  • baru jer dapat kertas BM diorg jawab td. out of 34 pupils, only 5 yg buat ikut ajaran sayer.. yang lain, ntah ajaran sesat mana yg diorg dapat! arhgghh.. tensen i!
  • ok... khamis nanti ada kelas dgn diorg. jg baik2 kamu2. sayer akan buat perhitungan! huh...
  • paper moral... soon. haishh.. harap2 dorg x mcm2 lagi mcm hari nih..............

05 March, 2010

tak perlu bagitau sayer jika awak......................

  • jika awak HEBAT,
  • jika awak BAGUS,
  • jika awak PERAMAH,
  • jika awak DEDIKASI,
  • jika awak BIJAK,
  • jika awak PANDAI,
  • jika awak yg TERBAIK,
  • jika awak HANDAL,
  • jika awak DISUKAI ORG,
  • jika awak SEMPURNA,
  • TAK PERLU beritahu sayer....
  • sayer ada mata, hati, akal untuk melihat sama ada itu benar atau tidak....
  • sayer bukan siapa2 utk menilai awak. tetapi, bagi sayer awak TIDAK LAYAK untuk menilai sayer...

02 March, 2010

mari ke UPSI, Tanjung Malim....

  • tadi kat sekolah, syida bg tau kena p upsi... aisshh.. giler ke pe sayer pk.. kalo btol pon, dalam seminggu ni baper kali plak sayer nak ke tanjung malim??? adusss... sayer pon mintak rus pastikan sama ada perkara tu betul atau x...
  • pas jer kelas terakhir tadi a.k.a BM di 4S03, rus bgtau mmg kami kena pegi gak. sbb ada surat bertarikh 1hb sampai dah di sekolah. tapi xdiberikan pada kami.. hurmm... kalo kami x tanya? mungkin kami x tau kewujudan surat tuh!
  • sabo jerlah.... sekolah.. sekolah.... setelah berbincang itu dan ini, syida n linda akan bersama sayer dan rus untuk pergi ke tanjung malim... huhuhuhu.. satu lagi perjalanan ke tanjung malim.. redah saja la...
  • tadi cik anggamah komen p&p kelas sayer semalam. well.. setiap apa yg dikatakn mmg sayer dah jangka. sayer sendiri pon menilai perkara itu pada diri sayer..... hahahaha.. mmgg sayer sangt terkedu pada hari tu. dan sayer sangt pelik dengan diri sendiri kenapa sayer tidak bergerak2... hahahaha... selalunyer sayer kan mmg suker berjalan2 dalam kelas. main sergah2 budak... tapi semlam??? huhuhuh.
  • xperlah cik anggamah, sayer akan buat yg terbaik next time... pujian?? ok lah.. sayer x suka pujian. sayer lebih suker cik anggamah bagitau setiap inci kesalahan sayer! huhuhu.. plg best, sayer bakal dapat kelas cik anggamah juger.. kelas 4S05... kerja2 sayer nmpk mudah kerana cik anggamah seorang yg sangat komited dan dedikasi dalam kerjanya. perancangan beliau sgt bagus!. sayer sgt beruntung kerana mengenali beliau! wahhh.. tetiba jerk syahdu... ekekeke..
  • esok maybe akan gerak around kol 10... huhuhu harap2 sumernyer akn berjalan lancar!