18 May, 2011

letih itu bukan main-main..

 

  • hari ini balik dari sekolah lebih kurang sama waktu cam pergi sekolah pagi tadi.. cer teka kol baper? huhuhu 6.58! huuu~
  • sempena pengetua tercinta nak bersara, banyak sangat perkara nak disiapkan. oh, tak sangka masih sempat menaip! huuu~
  • haa.. apa tugas sigomokpendek ini? sayerlah individu yang bertanggungjawab untuk amik picture pengetua, membantu juga untuk slide multimedia yang berset2 dibuat… ohhh.. letih tau?
  • jom.. cam bese… layan gambo jela.. penat tau x nak taip??

 

IMG_1807IMG_1818IMG_1812IMG_1813IMG_1829IMG_1839

 

tinta jemari B(( sakit belakang!

17 May, 2011

teRima QaseH!

tak pernah pon terfikir, di tahun yang pertama ini untuk mendapat sebarang hadiah dari adik-adik pelajar. Smile

bila mana tiba-tiba dapat hadiah comel2, wahh.. terharu!
lebih-lebih lagi ada pelajar yang sering di denda yang memberi~
majlis sambutan hari guru berjalan serentak dengan majlis persaraan pengetua peringkat sekolah… Sad smile

gambar bercerita!

IMG_1204IMG_1217IMG_1352

15 May, 2011

saya yang menurut perintah~

suatu hari di kelas 4P1~

seorang pelajar cina lelaki: cikgu... moral susah tak?

cikgu GP: susah!

seorang pelajar cina lelaki: allloooo...

seorang pelajar melayu perempuan: cikgu, cikgu buat soklan kertas moral eh?

cikgu GP: aahh (sambil pandang x der perasaan)

seorang pelajar melayu perempuan: ohh.. cikgu cikgu tetap kat sini eh? saya ingat cikgu jurugambar...

cikgu GP: pandang sambil bulatkan mata sepet dan dahi berkerut.....


selamat hari guru buat semua guru.. 
guru boleh jadi apa-apa pon.. 
kerana itu aku memilih untuk jadi guru...
sebab ak terlalu banyak cita-cita.. dan.. 
dengan menjadi guru, semua cita-cita itu tercapai...
seorang guru boleh jadi 
#ahli sukan di padang...
 #guru badan uniform... bomba, polis, pertahanan awam...
#pelawak, pelakon penyanyi di kelas
#jaga sekolah
#penjaga jalan raya
#pengurus majlis
#pengurus padang
#kerani terbaik
#jurugambar
#juruteknik
#mekanik
#jurukur bangunan
#banyak!
paling penting...
guru sentiasa bersedia menjadi...
IBUBAPA anak-anak MURIDnya..


14 May, 2011

Kay AF9 BERSALAH!

hahaha… ape salah dia?

ada masa, aku pun tau bosan!

selalu,
bila diam kau dikatanya baik.

meluahkan rasa hati, dibenci.
lambat diluah, dimarahi.

aku bukan malaikat.
aku manusia hina.
sama macam kamu
dan...

aku pasti dengan jitu
kau tentunya tahu..
ada masa, aku pun tau
apa ertinya bosan itu!

02 May, 2011

NOVEL

dua tiga menjak nih, aku memang tak ada masa. eh silap. membazirkan masa. itu lebih tepat. ok, aku bazirkan masa dengan berawang-awangan ke alam fantasi. bebeh, aku cinta sama imaginasi.tiba2 teringat spongebob!. ahh.. lupakan! ok, apa kena mengena ngan imaginasi sekarang? kena mengenanya sebab aku membaca novel hingga mengabaikan segala-galanya.

dan itulah dia.. aku duk dalam dunia tanpa jejak kaki. terawang-awang macam aku adalah idea utama dalam setiap bacaan. come on lah, gomokpendek. mana ada watak dalam apa2 cerita pon rupa cam ko kan? itulah yang aku cakap. tapi ada aku peduli?

aku tetap imagine diri aku di situ. dan, ya. with dis stumpy specky girl. haha. apa nak buat, dah memang aku suka buat aksi-aksi imaginasi yang kurang manis begini.

last word, hey, u! kalau kau rasa kau cantik, perangai kau cantik tak? daaa!